Get in touch

555-555-5555

mymail@mailservice.com

Personvern­erklæring

Innledning og ansvarlig for behandling av personopplysninger

Ditt personvern er viktig for oss, og det er vårt fremste ansvar å håndtere data på en sikker og brukervennlig måte. Her kan du lese om hvilke personopplysninger vi samler inn, hvordan vi gjør det og hva vi bruker dem til.

Behandlingsansvarlig for personopplysninger som omtales i denne erklæringen er Schibsted Norge SMB AS, 980 178 986, Hagegata 22, 5054 0653 Oslo, (“vi”) og vi er en del av Schibsted Media Group, www.schibsted.com

Hva er personopplysninger?

Personopplysninger er informasjon som kan knyttes til en person, for eksempel navn, bosted, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse. Opplysninger om hvordan du bruker nettsiden, for eksempel hvilke sider du har sett på eller hvilke tjenester du har benyttet deg av.

Hvilke regler gjelder for behandling av personopplysninger

Schibsted Norge SMB AS er ansvarlig for håndteringen av personopplysninger som samles inn ved bruk av nettsiden. Nettsiden følger personopplysningsloven i behandlingen av personopplysninger.

Hvilken informasjon samler vi om deg?

Opplysninger vi samler inn om din bruk av nettsiden

  • Hvilken teknologi du bruker. Om du er på laptop, nettbrett eller mobil, hvilken nettleser du bruker, IP-adresse, nettverksoperatør og lignende.

  • Hvor du er: Vi registrerer din geografiske posisjon basert på din IP-adresse eller andre former for lokalisering for å kunne gi deg relevante resultater for ditt område.

  • Informasjonen lagres enten i våre databaser eller på enheten du bruker (pc, mobiltelefon etc.). Her kan du lese mer om informasjonskapsler (cookies og andre teknologier for lokal lagring

Hva brukes informasjonen til?

Vi jobber hele tiden for å gi deg en tilpasset og god opplevelse av nettsiden. Her er en oversikt over hva vi bruker dine personopplysninger til.

Formålene vi bruker personopplysninger til:

  1. Til å gi deg en god opplevelse av nettsiden Vi analyserer data om brukeratferd hos brukere for å forbedre og videreutvikle tjenesten vår gjennom tracking av hvilke sider som besøkes og fra hvilke enheter. Eksempelvis hvilke funksjonaliteter brukere aktivt benytter seg av. Dette gjør vi for å rette fokus og innsats mot de områdene som er viktigst for brukerne våre, samt å se om det er andre funksjonaliteter som kan være nyttig for våre brukere. Sporing av brukeradferd på nettsiden er valgfritt.

Behandlingsgrunnlag for bruk av data

Når vi håndterer data, er det vår fremste oppgave å gjøre det på en sikker og god måte i samsvar med de forventninger brukerne våre har. Vi må også oppfylle en rekke krav som stilles i norsk og europeisk lovverk. Blant annet må all behandling av personopplysninger ha et formål og noe som kalles et behandlingsgrunnlag. Dette henger sammen med at det er du som eier dine opplysninger. Før vi kan samle og bruke opplysninger om deg, må vi forsikre oss om at vårt formål har et behandlingsgrunnlag. Videre må vi sørge for at dataene slettes når formålet med behandlingen er oppnådd.

Grunnlagene som brukes av nettsiden for bruk av data er følgende:

  • Legitim interesse: vi behandler dine opplysninger for produktutvikling og markedsføring basert på våre legitime interesse i kontinuerlig forbedring og optimalisering av tjenesten.

Deles informasjonen med andre?

Opplysninger om din bruk av tjenestene deles med eieren av nettsiden for vise trafikk og aktivitet på nettsiden. Opplysningene blir også brukt til analyseformål og for å forstå markedstrender på tvers av tjenestene.

Vi vil kunne dele informasjon med relevante myndigheter ved rettslig pålegg.

Bruk av databehandlere

Vi benytter oss av tjenesteleverandører som utfører enkelte oppgaver for oss. Noen av disse tjenesteleverandørene vil ha tilgang til personopplysninger. Et eksempel på en tjeneste vi får levert er kapasitet for lagring av data. Tjenesteleverandørene er såkalte databehandlere for oss. Det betyr at vi fremdeles har ansvaret for håndteringen av data. Selskapet som er databehandler kan bare håndtere opplysninger for å levere den aktuelle tjenesten til oss. De har ikke anledning til å behandle opplysningene på annen måte enn slik vi bestemmer. Dette betyr at de heller ikke kan bruke opplysningene til egne formål. Vår bruk av databehandlere vurderes grundig med tanke på blant annet informasjonssikkerhet for å sikre at dataene behandles på forsvarlig måte. Vi inngår skriftlig databehandleravtaler med våre leverandører, i tråd med kravene som stilles i lovgivningen.

Enkelte av våre databehandlere behandler personopplysninger utenfor Norge og EU. At data behandles utenfor Norge og også utenfor EU er vanlig og lovlig, forutsatt at man oppfyller enkelte tilleggskrav for å sikre beskyttelse av dataene.

Hvor lenge lagres personopplysninger

Vi skal slette personopplysninger når det ikke lenger er nødvendig å behandle dem. Hvor lenge det er nødvendig å behandle opplysninger varierer avhengig av hva formålet vårt med å behandle de er. I Schibsted har vi klare regler og rutiner for sletting av personopplysninger. Noen opplysninger slettes etter kort tid og andre opplysninger lagres i lengre perioder.

Her ser du de viktigste tilfellene:

  • Informasjon om bruksmønstre på nettsiden kan leve i opptil to år i våre analysesystemer. Data her brukes til å finne ut om våre tjenester fungerer godt for publikum, og om den løpende produktutviklingen vi gjør bidrar til å gjøre nettsiden bedre.

Hvilke rettigheter har du, og hvordan benytter du deg av disse?

Det er dine personopplysninger og du har sterke rettigheter; du har rett til å få tilgang til dine personopplysninger. Du har også rett til å få rettet eller slettet personopplysninger vi har om deg i tråd med personopplysningsloven. Du kan begjære at behandlingen av personopplysningen begrenses om du for eksempel mener at behandlingen er ulovlig. Du har en rett til å motta en del personopplysninger i et digitalt format, eller få opplysningene overført til et annet foretak om du ønsker det, kjent som retten til dataportabilitet. Dersom du er usikker på om vi behandler dine personopplysninger kan du be om en bekreftelse på dette gjennom å kontakte oss.

Klager, innspill eller andre henvendelser

Det er en av våre viktigste oppgaver å forvalte data på en trygg, brukervennlig og ansvarlig måte. For å utøve dine rettigheter, eller om du har spørsmål om vår behandling av personopplysninger kan du alltid kontakte oss ved å sende oss en e-post til info@mittanbud.no.

Du kan også kontakte oss på telefon 22 00 00 00 eller på postadresse: Mittanbud AS, Postboks 100, 1325 Lysaker. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe93RPCsNiyMjmxp-FwEDqNicqbbgQBDIyS3UjXuZb2h0msfw/viewform

Du har også rett til å klage på vår behandling av personopplysninger til Datatilsynet: www.datatilsynet.no

Share by: